Välkommen till Röda Korset Katrineholm

Vi finns på plats i nästan  alla jordens länder. Arbetet ser olika ut i vår kommun och ute i världen, men uppdraget är detsamma oavsett var vi befinner oss – att kämpa för att förhindra och lindra mänskligt lidande i vår värld, var och när det än förekommer. Katrineholms Röda korskrets har cirka 520 medlemmar.

Second hand-butiken - vår mötesplats

Här säljs kläder, skor, textilier, böcker, möbler, porslin, leksaker och mycket mer till låga priser.
Pengarna från försäljningen går till hjälpverksamhet i och utanför Sverige.

Vill du skänka kläder, prylar och möbler, så är du hjärtligt välkommen!

Vår inlämning är öppen när butiken är öppen samt måndag och onsdag kl. 9-12.

• Tänk på att det du skänker till oss ska vara helt, rent och i säljbart skick. Ge till oss det du skulle kunna ge till en vän!
  • Packa ingenting i sopsäckar!
  • Snälla, lämna ingenting utanför när inlämningen är stängd.
  • Ring gärna 073-841 00 81 innan om du har möbler, cyklar eller om du har mycket du vill lämna.

Stort tack att du skänker gåvor till oss.
Handla second hand för att bidra till en bättre värld ❤️

Lite fakta

I Katrineholms kommun finns Katrineholmskretsen. I Julita respektive Lerbo/Sköldinge/Valla finns dessutom en arbetsgrupp som ingår i Katrineholmskretsen.

Arbetet på Röda Korset baseras på frivilliga insatser och människors vilja att ge av sin tid och sitt engagemang till vår verksamhet.

Vill du engagera dig som frivillig?
Ring 073-841 00 81 för att få mer information om våra verksamheter. Du år så välkommen!

Katrineholmskretsen

Styrelsen 2024
Ordförande: Inger Fredriksson
Vice ordförande: Kerstin Jutell Eriksson
Sekreterare: Ami Rooth
Kassör: Kjell Pettersson
Second hand-butiken: Susanne Skoog
Ledamöter: Christer Gällström, Anette Lindblom, Anders Klockar och Britt-Marie Jakobsson.

Kontaktpersoner för våra olika verksamheter:
Sömnadsgrupp: Gun Pettersson
Röda Korsvärdar: Ingrid Arvidsson
Språkcafé: Jan-Olov Andersson, Yvonne Rådberg
Seniorverksamheten: Katrine Plan
Second hand-butiken: Susanne Skoog och Pia Dahlqvist

Du når oss på 073-841 00 81 eller via e-mail till katrineholm@redcross.se

Julita arbetsgrupp

I Julita finns en arbetsgrupp ledd av Agneta Pettersson som bland annat arbetar med insamling, konsert, julgransförsäljning samt en vårresa för äldre.

Kontakta Agneta Pettersson 070-543 39 18

Lerbo, Sköldinge, Valla arbetsgrupp

Lerbo/Sköldinge/Valla-kretsen har gått upp i Katrineholmskretsen från den 1 januari 2021.
Arbetsgruppen arbetar bland annat med lotterier och medverkar på Lerbo marknad.

Kontakta Gunilla Falkenberg 0150-66 20 17

Du hittar oss här

Verksamheten och Röda Korsets Second hand-butik finns på Fredsgatan 18 i Katrineholm.